تبلیغات

شروع می کنیم به امید اینکه بتوانیم ادامه دهیم - قدم به قدم با وهابیت (10)
هرچه از دستمان بر می آید انجام می دهیم

قدم به قدم با وهابیت (10)

پنجشنبه 1 دی 1390 11:38 ق.ظ

نویسنده : نسل سوم
ارسال شده در: بررسی فرقه های ضاله ،

مفتیان سعودى زمینه ساز تفرقه

امروز که دشمنان قسم خورده اسلام از مسحیت و یهود و امریکا و صهیونیزم کمر به نابودى اسلام و ملت مسلمان بسته اند و اساسى ترین طرح هانیتگتون مغز متفکر کاخ سفید و دکتر مائیکل بزرگ نظریه پرداز سازمان سیا، ایجاد تفرقه میان مسلمین مى باشد، مى بینیم که مفتیان سعودى که عملاً در خدمت بیگانگان قرار گرفته اند با فتاواى نادرست و مبتنى بر موهومات و تخیلات راه هرگونه وحدت میان امت اسلامى را مسدود کرده و موجب تفرقه بیش از پیش میان آنان مى شوند.

 

بن باز و عدم امکان تقریب

استفتاء از مفتى أعظم عربستان شیخ عبد العزیز بن باز :

نظر شما نسبت به تقریب میان شیعه و اهل سنت چیست؟

پاسخ :...

مفتیان سعودى زمینه ساز تفرقه

امروز که دشمنان قسم خورده اسلام از مسحیت و یهود و امریکا و صهیونیزم کمر به نابودى اسلام و ملت مسلمان بسته اند و اساسى ترین طرح هانیتگتون مغز متفکر کاخ سفید و دکتر مائیکل بزرگ نظریه پرداز سازمان سیا، ایجاد تفرقه میان مسلمین مى باشد، مى بینیم که مفتیان سعودى که عملاً در خدمت بیگانگان قرار گرفته اند با فتاواى نادرست و مبتنى بر موهومات و تخیلات راه هرگونه وحدت میان امت اسلامى را مسدود کرده و موجب تفرقه بیش از پیش میان آنان مى شوند.

 

بن باز و عدم امکان تقریب

استفتاء از مفتى أعظم عربستان شیخ عبد العزیز بن باز :

نظر شما نسبت به تقریب میان شیعه و اهل سنت چیست؟

پاسخ :

تقریب میان شیعه و اهل سنت ممکن نیست زیرا عقائد این دو باهمدیگر سازگارى ندارد و همبستگى میان آنان امکان پذیر نیست همانگونه که نمى شود اهل سنت با یهود، نصارى و بت پرستان در یک جا گرد هم جمع شوند، همچنین به خاطر اختلاف اعتقادى که میان شیعه و اهل سنت هست، تقریب میان آنان امکان پذیر نیست.(1)

و یا در کتابى که با حمایت حاکمان مکه و مدینه در همین سالهاى اخیر به نام «مسألة التقریب»(2) منتشر شد، اولین پیش شرط وحدت و تقریب با شیعه را إثبات مسلمان بودن شیعه دانسته اند.

 

امریکا، یهود و شیعه دشمن مشترک اهل سنت

عبد العزیز قارئ از علماى بزرگ مدینه منوره رسماً اعلام کرد که ما امروز در برابر دشمن مشترکى هستیم که داراى سه زاویه مى باشد: امریکا، یهود وروافض (شیعه) وحوادث عراق و لبنان ثابت کرد که هدف اصلى این دشمنان اهل سنت و جماعت هستند و ما باید در برابر این دشمنان متحد باشیم.

تا آن جا که مى گوید: کسانى که بر این باور هستند که اهل سنت داراى یک مذهب هستند باید تلاش کنند اعتقاد به مذاهب اربعه را از محدوده اهل سنت و جماعت خارج کنند و گرنه این مذاهب چهارگانه فقهى وسیله انحراف جامعه خواهد بود.(3)

این فتاوى دور از شرع و عقل، در خدمت چه کسانى است؟

از این نظریه هاى بر گرفته از جهل و نادانى، چه افرادى بهره مى برند؟

بدیهى است مادامى که نگرش آنان به شیعه نگاه برون مذهبى است، و با تبعیت از اسلاف خود شیعه را بدتر از یهود دانسته، و وجدان بشرى را زیر پا گذاشته و با دشمنان قسم خورده اسلام هم صدا مى شوند، چگونه مى شود به تقریب مذاهب اسلامى و وحدت مسلمین دست یافت؟

چه خوش بى مهربانى از دو سربى*** که یک سر مهربانى درد سر بى

که حضرت آیت اللّه العظمى صافى از مراجع بزرگوار تقلید مى نویسد: هنگامى که کتاب «العواصم من القواصم» را خواندم، از تلاش نویسنده آن براى تفرقه میان مسلمانان شگفت زده شدم، و به حق سوگند، به ذهنم خطور نمى کرد که در عصر حاضر یک مسلمانى براى دور کردن مسلمانان از همدیگر و ایجاد اختلاف میان آنان این چنین کوشش کند و همه مصلحان و منادیان وحدت را به نادانى و دروغگویى و نفاق و حیله، متهم سازد. و بالاترین مصیبت اینجاست که این کتاب توسط دانشگاه بزرگ مدینه منوره چاپ و منتشر شده است.

آرى! و مادامى که کتابهایى همانند «الخطوط العریضة»، «الشیعة والسنة»، والعواصم من القواصم، به وسیله دانشگاه اسلامى مدینه منوره چاپ و منتشر مى شود و عداوت و دشمنى با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را آشکار نموده و حقایق تاریخى را انکار کرده و هر گونه وحدت میان مسلمانان را زیر سؤال برده و با منادیان وحدت به مخالفت برخاسته ، چگونه مى شود به تقریب مذاهب اسلامى و وحدت مسلمین دست یافت؟(4)

 (1) اختلاف عقیده میان شیعه و اهل سنت را چنین ترسیم کرده:

فعقیدة أهل السنّة والجماعة توحید اللّه وإخلاص العبادة للّه سبحانه وتعالى ، وأنّه لا یدعى معه أحد لا ملک مقرّب ولا نبی مرسل، وأنّ اللّه سبحانه وتعالى هو الذی یعلم الغیب.

ومن عقیدة أهل السنّة محبّة الصحابة رضی اللّه عنهم جمیعاً والترضّی عنهم والإیمان بأنّهم أفضل خلق اللّه بعد الأنبیاء وأنّ أفضلهم أبو بکر الصدیق ، ثمّ عمر ، ثمّ عثمان ، ثمّ علی، رضی اللّه عن الجمیع ، والرافضة خلاف ذلک ... فلا یمکن الجمع بینهما، کما أنّه لا یمکن الجمع بین الیهود والنصارى والوثنیین وأهل السنّة ، فکذلک لا یمکن التقریب بین الرافضة وبین أهل السنّة لاختلاف العقیدة التی أوضحناها. مجموع فتاوى ومقالات لابن باز ج 5 ص 156.

(2) کتاب «مسألة التقریب بین أهل السنّة والشیعة» رساله فوق لیسانس دکتر قفارى است که اخیراً در کشور سعودى، بارها چاپ شده است. جهت آگاهى بیشتر به ج 2 ص 253، از چاپ پنجم مراجعه شود

(3) جریدة الرسالة ـ الجمعة 7 رجب 1426 هـ الموافق 12 أغسطس 2005 م.

(4) جهت آگاهى بیشتر رجوع شود به کتاب صوت الحق ص 17، تألیف حضرت آیت اللّه العظمى صافى گلپایگانى.

برگرفته از وهابیت، نوشته دکتر سید محمد حسینی قزوینی

ادامه دارد...




دیدگاه ها : نظرات
برچسب ها: وهابیت ، تفرقه ، اتحاد ،
آخرین ویرایش: - -